Iedere projectleider wil dat zijn team efficiënt en effectief communiceert. Het aantal tools hiervoor groeit explosief, maar hoe kies je de beste tools voor je projectteam? Ontdek de handige tips uit de praktijk in dit blog.
Effectief communiceren en tools
In het blog efficiënter communiceren met je team, lees je een aantal tools die ikzelf en organisaties gebruiken om te communiceren binnen teams. Steeds meer organisaties zien het nut in van deze tools in maar schuwen het gebruik. Vooral vanwege de veiligheid van deze externe systemen.De angst voor tools
Logisch, het aantal hacks waarbij waardevolle en privacygevoelige informatie wordt ontvreemd, stijgt. De nachtmerrie van iedere Privacy Officer die nu verplicht is ieder lek te melden. Want publiciteit is fijn, maar zo wil je natuurlijk niet in het nieuws komen.Zo kies je de beste systemen voor jouw projectteam
Als organisatie ontkom je er echter niet aan dat teams tools gaan gebruiken. Vaak omdat de organisatie geen alternatieven biedt of nog vastzit in trage en gebruiksonvriendelijke managementsystemen. Zeker bij projecten waarbij personen uit diverse afdelingen en externen moeten samenwerken. Maar hoe kies je als projectleider het beste systeem voor je projectteam? Lees 5 tips om de juiste keuze te maken.Tip 1: Luister naar wat je team wil
Klinkt logisch, maar wat wordt dit vaak vergeten. Ja, zelfs door mij. Bij een project stelde ik de volgende tools in werking:- Trello als tool voor de actielijst. Je leest trouwens bij de volgende tip, waarom ik geen documenten via Trello deel.
- Sharepoint voor het delen van documenten.
Recente reacties